בחירת צבע לאריזת המוצר שלכם

August 28 2022Oded B

לא משנה אם המוצר שלכם עומד על מדף התצוגה בחלון הראווה, מופיע באתר אינטרנט או אפילו נשלח כמתנה, לאריזה שלו יש חלק חשוב מאוד בנוגע לאופן בו הוא ייתפס אצל המשתמש. לדוגמה, האם הוא יוקרתי? האם מדובר במוצר יום יומי? האם מדובר במוצר לצורך מקצועי או מוצר שנועד בעיקר לשם הנאה?

אחד המאפיינים החשובים ביותר של האריזה הוא ללא ספק הצבע. מבחינה פסיכולוגית יש לצבעים השפעה הרבה יותר גדולה מכפי שאנחנו חושבים, במיוחד באופן תת מודע. הצבע הנכון יכול ליצור את הרגש הרצוי, להגדיל מכירות ולקבוע תדמית מסוימת אותה אנחנו רוצים לחזק אצל הצרכנים (זו הסיבה שכמעט לכל חברה או מותג גדולים יש צבע מסוים שמזוהה איתם).

יש לא מעט אריזות שבהן נעשה שימוש משולב במספר צבעים על מנת להעביר כמה סוגים של רגשות או על מנת להעצים רגש ספציפי. אלו יכולות להיות אריזות קשיחות או קופסאות של ממש, אבל גם אריזות קרטון מעוצבות חד פעמיות ולאחסון של מוצרים בעלי אורך חיים מוגבל.

לא נוכל לעבור כאן על כל קשת הצבעים, אך הנה כמה דוגמאות בולטות:

צהוב וזהב – אלו הם צבעים שמשדרים יוקרה ועושר, אבל גם וותק וסמכותיות. זו הסיבה שבדרך כלל רואים פסים מזהב או בצבע צהוב מודגש על אריזות של מוצרי קוסמטיקה וטיפוח.

כחול – הצבע הכחול משדר תחושה של אמון ויושר, אבל גם של רוגע ושלווה. כשאנחנו מדברים על מוצרים מוחשיים שיש להם אריזות, ניתן למצוא אותו על לא מעט “מוצרי טבע” או תכשירים שמבטיחים סגולות מסוימות.

ירוק – הצבע הירוק מתחבר לטבע ולצומח ולפיכך גם של רוגע ושלווה (בדומה לצבע הכחול). לכן ניתן למצוא גם אותו על מגוון גדול מאוד של מוצרי טבע מעולמות שונים (מזון, תוספי תזונה, מוצרים אורגנים וכו’).

צבע אדום – הצבע האדום הוא צבע עז בעל נוכחות חזקה מאוד ולכן חשוב להשתמש בו באופן הנכון. לרוב משתמשים בו עבור מוצרים שמעוניינים כי ישדרו תשוקה ונועזות. לדוגמה, קרמים ותכשירים לשימוש אינטימי או כאלו שקשורים לעולם הדייטינג.

במקרים מסוימים ניתן להשתמש בצבע האדום גם עבור מוצרי מזון, במיוחד מזונות מתוקים כמו בונבוניירות ושוקולדים יוקרתיים (בהקשר הנכון הוא יכול גם לשדר יוקרה).

צבע סגול – גם הצבע הסגול משדר יוקרה, אך לרוב משתמשים בו בשילוב עם צבעים אחרים. מתאים מאוד לקטגוריות כמו טיפוח עצמי.

צבע ורוד – הצבע הוורוד גם הוא מקושר לטיפוח עצמי, אך מכיוון שהוא רגוע וסולידי יותר, הוא מתאים למגוון רחב יותר של מוצרים, החל משפתונים ומייקאפ ועד לסכינים להסרת שיער אצל נשים.

צבע שחור – הצבע השחור מקושר אצלנו לעיתים לרגשות שליליים, אך בכל מה שקשור לעולם העיצוב והשיווק, הוא משדר עוצמה וכוח. מסיבה זו הוא מתאים למגוון גדול מאוד של מוצרים, החל ממזון “פרימיום”, דרך מוצרי טיפוח לגברים ועד לטלפונים סלולר, סכינים וכלי מטבח.

מכיוון שמדובר בצבע כהה, הכיתוב על גבי אריזות שחורות בדרך כלל יהיה בצבע לבן או זהוב.

באם אתם לא בטוחים איזה צבע הכי מתאים למוצר שלכם, תוכלו להיעזר במומחים של גולדפרינט. אנו מעצבים אריזות וקופסאות למוצרים יותר מ-30 שנה ואין שני לניסיון שלנו.

Share:

ulpanika

הישארו מעודכנים